cakap banyak sini


Isnin, 7 Mac 2011

Pada zaman dahulu....(bicara fotografi)

Assalamualaikum kawan2 hai hai ! 
Pada zaman dahulu saya menggunakan apa ya untuk ambil gambar? Takpa kita review dulu gambar-gambar zaman dulu oke? sila lah usha...


ni time hari sukan naqiudin yg amek kot sorry sesat plak tp boh p la aku suka haha ok ok next !mempersembahkan filem strip karya-karya lama aku.. 


------------------------------------------------------------------------------------------------
ok stop sat kita talk talk sikit lokasi kat atas tu kat kmpung aku.. aku mmg rajin amek gmbaq tp mostly pemandangan dulu time aku muda2 penah la kan dok perasan sorang2 amek gambaq sniri.. penah la kat myspace tu ada gambaq aku SAJA.. sirius bila pikiaq balek aku malu pn ada.. apa la ak ni perasan pa tapi la ni aku dah sedaq diri hahahah
------------------------------------------------------------------------------------------------

Guna apa amek gambaq semua ni?
jeng jeng jengg! guna phone bawah ni ja W580i walkman sony ericsson ! ya ya ! mmg la kan la ni gebang segala orang dok hingaq pasai DSLR kan? tapi kalo ada DSLR pn dok snap gmbaq sniri ja pa kes? dan shot2 tu pulak biasa2 saja.. 
BEBALOI KA BELI DSLR?? aku guna phone camera ja boleh pn buat gambaq mcm kat atas tu.. semua begantung pada pengguna kan sebenaqnya? jadi tanyalah diri masing2 kalo kita nak beli DSLR make sure kita betoi-betoi ada minat mendalam dalam seni fotografi ni..


rindu gila phone ni.. hilang kat masjid time solat asar wuwuwuwuuu...

ok dh dh xmau sedih2 dah.. life must go on hahaha..ok la kan ak pn bukannya photographer kalo org kata gambaq ak x elok pn ak leh terima.. mesti pnya ada cacat cela ak YAKIN tu... ak minat sangat seni fotografi tapi aku x berhajat nak jadi seorang photographer.. huhu awat aku suka?? tah laa
  • photography ni boleh merehatkan minda
  • melahirkan sensitiviti terhadap persekitaran
  • mengembangkan potensi diri dan kreativiti seseorang
  • mengeratkan hubungan antara jurugambar dan subjek terutama sekali manusia
  • menjadikan kita seorang yg cinta alam sekitar dan haiwan
  • membuatkan kita lebih menghargai kenangan ketika melihat semula gambar hasil kita sendiri :)
ITULAH PHOTOGRAPHY DI MATA SAYA KAWAN2 :)
jadi tak kesahla camera murah ka mahal ka janji aku dapat rasa nikmat photography tu.. janji aku puas dengan apa yang aku buat dan enjoy setiap saat darinya.. hehehe jadi kawan-kawan yg minat fotografi bolehla share ilmu dengan aku.. sbb ak mmg 0 knowledge pasai photography.. as i said i'm not a photographer 


saya tidak tahu apa itu ISO SPEED,SHUTTER SPEED,APERTURE,EXPOSURE,dan macam lagi lah istilah fotografi ni.. kalau anda tanya saya taubat saya tegamam hahaha


ok la babai semua wassalam sampai sini ja post entri pasai fotografi 






8 ulasan:

hazwani yusof berkata...

kalau tak tahu boleh belajaq :)

aku budak baru berkata...

that was very brilliant asyraf. well done! :D

Mr Henciltep berkata...

betoi tu wani :) tapi kena ada minat baru la nak belajaq

oi annea hilmi apa yg brilliantnya? hahaha

thx <3 ampa sudi visit dan komen :)

shafiq zulhilmi berkata...

woah entry ni memberi semangat kepada aku yg dok snap pics pakai camera digital ni. do visit ya. :)

shapicasaed.blogspot.com :)

and leave cmment

Mr Henciltep berkata...

ok syafiq ;) tq will do

BLOGGER berkata...

(dah bace) wahahaha...saje nk mnyemak kat sini....syok bace entry ko ni.....
stylo!!!!

aku budak baru berkata...

yela pakai hp pn bley dapat shot yang camtu sekali. :D

Shahirah Zainol berkata...

hang culik monyet aku =oo="