cakap banyak sini


Ahad, 26 Disember 2010

Jalan-jalan cari monyet..


apa motif gambar ni? tah laa..

Assalamualaikum and selamat sejahtera yawll ! :) Aku baru sampai Jitra hari ni pukol 5.42pm
balek2 tu shower sat then lepas rindu dekat bilik yang sekian lama di tinggalkan.. So.. how was the trip?? Well not bad at all.. aku dapat p ni pon cuz my sis got 9A pmr jadi my parents like showering us 3 beradik with money.. dan aku pn tumpang sekaki hahah..just kidding la not money cuma some overjoyed feeling which made the trip great! although just for 3 hari 2 malam he he he..


well here they are my adek..

kami first time tak plan pn nk p penang.. bajet nk p rumah paksu ja melawat2 kat kulim
then my ayah ajak p penang time christmas tu.. mmg ramai la orang kan festive day.. kami terus singgah QB mall a.k.a QueensBay Mall.. mmg best tempat tu cuz agak ulu sikit kan kami ni first time pijak QB.. only my mak ja penah p.. he he p tu ada hajat laa.. hajat besar punya!


ni time rehat2 lepas shopping

so lepas kami perabis duit kami pn pulang la dengan suka ria.. wee.. tiba2 ayah ajak p merdeka beach resort for another night  kat sana pulak.. mmg gempak gila! sebab malam tu kami smpai ada family day.. so ramai orang-orang melayu ni ber camping tepi2 laut, luckily malam tu tak hujan.. fuhh aku memang harap sangat kalo I'm there with friends/family member yang lain sebab yang x bestnya aku x kenai pn sapa2 kat situ except my family.. grr next time nak try buat camtu la.. seriously best! aku tau la pantai merdeka ni tak la lawa cam pangkor island haha tapi the event that night mmg outstanding selalu PMBR tu sunyi ja cuz tak samai sangat orang p..ada BBQ plak kan.. tido lam kemah.. bukan senang nk dapat experience mcmtu tambah2 budak2 yg dah habes skolah mcm aku ni..


this is mak ngn aina

so that's how it goes kot.. kami takleh p jauh2 sangat cuz mak aku keja haha takpa i love my parents
sebab all of this trip cost a lot.. and i truly appreciate them for the nice room (crazy price) and for that "thing" we've been craving for so long.. haha and the great cuisines we digested along the trip XD.. i truuly love them, my family.. aku harap boleh buat mak dan ayah happy macam aina.. you know.. SPM.. it'll make a big difference.. mak ckp "there's more awaits you in future" thanks mak.. I'll try my best.. that day when my sis got 9A I actually went to surau sekolah dia then I was crying to be honest, I want my parents to be happy.. aku tau I'm not capable of making them happy like aina did to them so I cried to Allah asking for Him to give my parents a chance to feel worthy of their hard works their sacrifices..and finally when i heard "Aina Sofia Bt Shuib" i felt relieved.. i can't thank Him enough (ada jugak aku tebayang-bayang result aku nnti) either i cry cuz the result's bad or the other way.. Wallahualam..



this is my mak and ayah 


and soo i'm the photographer here (tiada motif)

aku dengan penuh kegirangan menggunakan that "thing" haha.. so i did a few snap la kot biasa la amature's punya snap kan not too nice.. tapi semua pic yg aku post kat blog ni aku yg tangkap.. (i have lots to learn) adek aku pn ada her own "thing" haha.. takpa la kan my sis pnya for video record :).. agak overwhelmed dengan this "thing" sebab performance dia nice sangat with just the basic 18-55mm EFS lens (standard lens) wuu aku nak 200 mm macro lens.. takpa aku kumpul duit sndiri la wahah al maklum ana sudah bekerja.. so all this statement bukan la untuk show off kat readers tapi as i said ini blog all about my life experiences..jadi harap maaf la kalo korang rasa aku ni show off + spoiled brat.. : (

^_^  aku terlalu happy smpai tak boleh nak sedih ngn kata-kata anda dah skarang


this is close up view mode testing saja


this is belalang haha kalau notice la
 it'll look much better with macro lens


ni plak bunge rayee haha close up view mode jugak


this is bungaa.. umm.. bunga violet (pandai2 ja aku letak nama)
but nice :) ni kat kampung pnya


jadi tu saja la yang aku buat time trip kami sekeluarga to penang and pantai merdeka.. every moments was nice sebab kami dua beradik dapat gift kan.. kalo omputeh kata "christmas give" since kami tak dak smbut itu perayaan kami rasa better "Gift From Allah" kami bersyukur sangat2 sebab my mom and dad very generous to her children.. kami tau we owe them and in the future kami sentiasa sayang mak ayah kami :) no matter what happens to the family.. and tak lupa juga kepada Pentafsir Hidup yang sentiasa menurunkan nikmat dan rahmat-Nya ke atas kami sekeluarga.. mudah-mudahan rezeki sentiasa menjengah hidup kami yang tak seberapa ni kan.. itulah dunia..


ni kan orang panggil masjid terapung.. location:penang

Alhamdulillah I say upon my gratefulness towards you Ya Allah.. and today you make me smile I couldn't expect this smile to last forever because You are always there watching and decides for my fate.. Insya-Allah my faith will always remain to you  Lord of all living things, Ruler of The Heaven and Earth.. amiinn..

^_^ setakat tu ja la kot post kali ni.. all this trip jarang2 sekali berlaku dalam family aku


finally ni dia si tommy yang ala ala model pulak posing dia hahah santai gitu kan?

Ok la ^_^ talk later.. komen la kalau rajin

thanks sebab sudi read

Assalamualaikum..

4 ulasan:

lah berkata...

waaaaah, acap dh ada SLR ka???

Mr Henciltep berkata...

err hai dilah XD haa boleh la yg biasa2 ja t kita main snap2 nah? :)

icha fariha berkata...

lawa pic... very nice !!
pollow me back k ! :DDD

Mr Henciltep berkata...

ok cha ^^ ty