cakap banyak sini


Isnin, 21 Februari 2011

Ada story sikit.. sikit jaa

Assalamualaikum 


malam ni ak happy skit sebab ada kawan-kawan tolong bg semangat dan kata-kata yg buat aku sedaq bnyk benda..tq jd teringat plak time satu skolah dulu mmg depa mcmtu pn tmbah2 shahirah..(selalu ja dia ada dngaq problem ak) jd tringat masa f2 f3 dulu mcm tekejut plak adzeem wat confession ikut msg fb dia tu salu rahsia memanjang nak share papa susah sket..tp td dia buat ak hargai sesuatu jadi sdeh sat.. azizi plak xdan nak cita papa kat dia tp dia mcm nak tau jgak.. haha dia paham la kot ak rasa pa..



jadi conclusion dia macamnila.. setiap yg terjadi msti ada hikmah dia right? knapa Allah jadikan ak manusia yg people kept high expectations on him.. bkanlah ak nak flatter about myself tp ckgu2 parents family yg lain dngan kwn2 pndang ak tinggi sngt.. mmg laa ak tinggi (in terms of height XD) lame joke.. I mean they look up to me as someone capable someone that can reach certain achievements.. yaa I know nothing's impossible but what if I say that I'm a normal human that couldn't live up to his expectations? Jadi aku sebenaqnya tetekan... especially towards my parents.. ak mmg x sanggup nak kecewakan depa dah.. cukup la dengan kerenah ak yg ska demand mcm2 sejak kecik ni.. when I count it back none of my wishes aren't fulfilled.. pendek kata semua ada cukup sifat.. Ak harap dengan doa dan usaha aku yg selama ni aku tau tak pernah cukup dan apala sangat nak bandingkan dengan pengorbanan mak ayah.. ak harap result SPM kali ni mampu buat aku tersenyum "for the rest of my life" shahirah kata :) Mawaddah plak kata 80% apa yg kita pikir akan jadi kenyataan.. aku mcm whoa.. jd skarang aku cuba jadi cation (+) yaa kawan2 :) terima kasih semua... betoi jugakla kata lagu tu "Tiada duka yang abadi" dalam Al-Quran plak termaktub bahawa segala apa yg ada di dunia ni termasuk emosi kita semua sementara.. Pinjaman dan perlaburan kita untuk akhirat.... Wallahualam.. tp Alhamdulillah sangat2 dapat kawan2 mcmni.. ikut frasa aku "KAWAN YANG MEMIMPIN DAN TERPIMPIN" haha... ok la salam semuanya : )



1 ulasan:

Shahirah Zainol berkata...

mcm nampak nama 'shahirah' tadi. haha. sama2 shbt ! friends stick up to each other. i got ur back :)