cakap banyak sini


Khamis, 28 April 2011

A faithful meeting..

Assalamualaikumbloggerss... 
and so today we will be telling a bedtime story.. a really long one get a cup of coffee sit back and enjoy reading..  dulu masa aku bersekolah di SMT Alor Setar/ASTECH.. aku tak la ramai kawan sangat dekat sekolah ni.. tapi yang mana jadi kawan aku alhamdulillah smua baik-baik...
http://www.smileycodes.info
Hari first kat sekolah ni aku jumpa depa... 


Si red riding hood nama di beri ATEEQ ganas dan manja hahaha *lady like si blue black hood nama di beri SYIFA ayu dan comel hahaha *pulon like kalau hampa dua baca sila diam dan sediakan plastik untuk muntah ni baru mukadimah hahaha.. okey! hari selasa 26 April 2011 bunian-bunian ini turun dari Perlis Indera Kayangan hahah (was) sekarang dah Darul Sunnah.. aku kenal depa first day masuk sekolah kot minggu orientasi.. mula-mula aku ingat lagi Ateeq yang sangat peramah itu mai sembang ngn aku ala-ala makcik-makcik.. "Hg skolah mana dulu?" Ateeq ni lah student pompuan first yang cakap dengan aku time masuk ASTECH.. pastu Syifa pon dalam group yang sama kmi dok contiang kertas mahjong dua lukis spongebob kot x silap haha (zaman kanak-kanak).. macamtu la sejarah pertemuan kami ber-3 haha... dah let history tell itself in a history textbook.. aku malas nak ulas hahah.. ok aku jumpa depa selasa hari tu bowling>wayang > pizza > gemok > tasek ! hahah.. BLOODY HELL ! 


http://www.smileycodes.infoBowling & Wayang JM...







3 budak gemok main bowling.. aku 73,ateeq 78,syifa 84...aku selalu kalah bila main benda ni ! aku x suka bowling ! hahahahahaha... main puas kena paksa gak la kan... lepas main bowling dan naik kerusi ogawa yang suka urut tulang pungkok orang tu hahahha.. kami p tngok wayang cita... THE GHOST MUST BE CRAZY cita hantu komedi cina.. made in Singapore haha.. ok not bad aku bagi 3/5 Awas spoiler: cerita pasal hantu baju merah dan hantu mak nyah hahahaha... lawak part laki tu kena kawen dengan hantu mak nyah dan beli rumah banglo kertas.. untuk di bakar.. sampai IPAD PON dalam bentuk kertas.. memang gila-gila pnya tak logik.. harga murah sikit ja pada IPAD real !? hahahah

Pizza Hut for lunch...http://www.smileycodes.info



ni memang order tahap melantak jugak la kan.. haha kenyang macam ular sawa kedarah lembu jantan sekoq hahahah sampai sengkak kami 3.. dan tpaksa bungkus setengah.. tu la makan ikut nafsu bahaha

http://www.smileycodes.infoCerita sebelum sampai tasik... 




cerita dia macamni... sebelum pi tasik aku dan depa (ateeq drive) kami p la surau dekat kondo area darul aman heights tu.. nak smayang asar.. masa tu dalam pukul 5:30pm... aku dah habes-habes smayang pa aku duduk pakai kasut... then phone adek aku ! jatuh tanpa aku sedar... bila sampai tasek baru aku teringat nak mesej ayah aku... then cari tak jumpa.. memang dah start panik gila.. ak mntak kunci kat ateeq... cari lam keta tak jumpa.. tanpa fikir panjang aku bawak terus (enjin mati 4 kali) sorry Ateeq aku x mintak izin hahahahaha... Ateeq hg memang jantan sejati aku tabik spring... tapi selamat gak aku bawak sampai.. dan tak terbabas/calar kat mana-mana alhamdulillah (cuak gak aku dah la keta orang)... aku sampai2 ALHAMDULILLAH dapat phone aku.. terdampar kat tangga tempat ak pakai kasut... selamat.. then balek tarik nafas lega.. peluh bejerau mcm orang jogging.. serve you right ! HAHAHA.. rasa kurus seketika ! namun tetap ku gemuk T__T haha lepastu posing pi 2 3 das dan sementara aku pi kalut-kalut cari phone yang hilang tu... ni 2 3 shot yang sempat depa amek... (aku dok panik cam  baru lepas bunuh orang depa relaks ja posing tepi tasik) tapi cun gak la pic depa amek kan hahaha.. aku pn edit-edit sikit.. aku up temperature ja bagi dia nampak yellowish... huhu aku bukan reti edit sangat pon... gambar-gambar ni kalau nak tau yang ori punya buruk gila.. aku jeles gak kat orang yang truly talented dalam photography macam dia amek one shot ja raw memang dah lawa basic.. color exposures semua.. aku tak tau la nak belajaq kata sapa.. taiko-taiko photography ramai ja aku kenai.. takpa nanti kita belajaq naaah hahah....


Last shots... nak balek dah...http://www.smileycodes.info



teka sapa dalam gambar ni haha.. ni sunset cantik kan? aku amek


ni pon aku amek.. dan syifa nampak macam photographer yg berfesyen haha

ni ateeq amek.. haha aku tak suka tunjuk muka aku yang buruk dan tembam...



haa ni baru kerja aku... haha dia dok seronok la main dengan domo tu


http://www.smileycodes.infoPengakuan ....http://www.smileycodes.info
thank you banyak2.. xiexie ! dekat depa 2 sanggup mai dari Perlis semata-mata nak jumpa aku.. terharu gila.. sejak aku blah pada ASTECH with a short notice (hari last aku baru depa tau aku nak pindah) Ateeq ngn Syifa la yang call aku malam 9.September.2009 tu 9/9/09 cantik kan tarikh aku pindah? Ateeq teriak aku ingat lagi dia kata


http://www.smileycodes.info"hang tau dak hang kawan baik aku acap, hang ja budak laki yang baik ngan aku kat skolah tu" aku cam sedih gila tu la first time orang call aku sambil teriak-teriak pompuan lak tu... aku memang speechless time tu.. aku bersyukur sangat2 dapat jumpa depa dua.. friends like them make me feel worth the stay.. it was like a sweet taste of honey at the end of a bitter pain..


aku sayang gila dekat hampa !http://www.smileycodes.info







"if you have friends appreciate them"
"if you need your friends pursue them"
"if you miss your friends call them"
"if you love your friends tell them"





THANKS FOR READING ..

7 ulasan:

Niezmomo berkata...

blog hg cool ! jeles :(

Mr Henciltep berkata...

blog hg cool lagi la ! blog aku semak dengan katun hahahah

Unknown berkata...

waah teringin la pulak.haha :D cantik gmbaq2 hg :)

Mr Henciltep berkata...

teringin pa hana haha.. tq :) kalo tringin jom kta wat group kta plak

Chef Kampung berkata...

ok aku nak tanya. sapa yg pompuan kt depan tu?

Mr Henciltep berkata...

awek aku rrr

Mr Henciltep berkata...

hahaha mlawak ja